miercuri, 22 decembrie 2010

IN ATENTIA TUTUROR MEMBRILOR SCMD


A.
Departamentul Juridic al SCMD, in colaborare cu domnul avocat Col. (rez) Viorel Iepure, va recomanda ca pana la 28 decembrie 2010, sa inaintati catre casa de pensii la care sunteti in evidenta (M.A.I., M.Ap.N sau S.R.I.) urmatoarea notificare, adaptata in functie de situatia in care va aflati fiecare dintre dumneavoastra, dupa urmatorul model:
1. M.Ap.N
2. M.A.I. -
3. S.R.I. -

Subsemnatul …………… domiciliat în………… CNP……………, pensionar militar având nr.dos.pensie………………, vă adresez prezenta

N O T I F I C A R E
prin care vă solicit să nu imi recalculati pensia pe baza salariului mediu brut pe economie, cu consecinta păstrării în plată a pensiei actuale stabilite prin Decizia nr……………. din ……………, până la solutionarea definitivă si irevocabilă a dosarului nr.1510/33/2010 al Curtii de Apel Cluj având ca obiect anularea dispozitiilor art.2 al.2,3,4,6 si 7, art.6 al.1,2 si 4 şi art.10 al.2 din H.G. nr.735/2010.

M o t i v e :
1. Nu am solicitat si nu solicit recalcularea pensiei militare de care beneficiez în prezent întrucât Legea nr.119/2010 nu stabileste o astfel de obligatie în sarcina pensionarilor militari.
2. Executarea Hotărârii Guvernului nr. 735 din 21 iulie 2010 pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, este suspendată începând din 28.09.2010 prin Sentinta civilă nr.338/2010 a Curtii de Apel Cluj.
Prin Sentinta civilă nr.443 din 23.11.2010 Curtea de Apel Cluj a dispus anularea dispozitiilor art.2 al.2,3,4,6 si 7, art.6 al.1,2 si 4 şi art.10 al.2 din acelasi act normativ. Prin urmare, în conformitate cu art.15 al.4 din Legea nr.554/2004, măsura suspendării H.G. nr.735/2010 dispusă prin Sentinta civilă nr.338 din 28.09.2010 a Curtii de Apel Cluj se prelungeste de drept până la solutionarea definitivă si irevocabilă a cauzei privind anularea.
3. Aplicabilitatea ”erga omnes” (pentru toti cei aflati sub incidenta actului administrativ) a hotărârii judecătoresti prin care s-a dispus suspendarea H.G. nr.735/2010 nu poate fi pusă la îndoială, întrucât:
a) Este vorba de un act administrativ cu caracter normativ si nu de unul cu caracter individual.
b) Un act administrativ cu caracter normativ nu poate să fie suspendat doar pentru o parte dintre cei aflati sub incidenta lui (pentru reclamanti) iar pentru ceilalti să nu fie suspendat. În acest sens, art.14 al.7 din Legea nr.554/2004 dispune că ”suspendarea executării actului administrativ are ca efect încetarea oricărei forme de executare, până la expirarea duratei suspendării”, fără a distinge între persoanele care au atacat acel act si cele care nu l-au atacat. Or, acolo unde legea nu distinge nici cel care este chemat să o interpreteze nu trebuie să distingă, aceasta însemnând că noi nu putem exclude cazuri sau persoane care nu au fost excluse de legiuitorul însusi.
A interpreta că încetarea oricărei forme de executare operează doar cu privire la reclamanti înseamnă a adăuga la lege întrucât, dacă ar fi dorit încetarea formelor de executare doar pentru acestia, legiuitorul ar fi prevăzut acest lucru în mod expres.
c) Art.14 al.6 din Legea nr.554/2004 dispune că ”nu pot fi formulate mai multe cereri de suspendare succesive pentru aceleasi motive”. Nici aici legiuitorul nu distinge între cereri care ar fi formulate de aceiasi reclamanti sau de altii.
Prin urmare, o cerere ulterioară formulată de alti reclamanti ar fi respinsă ca inadmisibilă (dacă prima cerere a fost respinsă) sau ca rămasă fără obiect (dacă prima cerere a fost admisă). Astfel a procedat si Curtea de Apel Bucuresti în dosarul nr.7274/2/2010 în care, constatând că executarea H.G. nr.735 a fost suspendată prin Sentinta nr.338/2010 a Curtii de Apel Cluj, a respins cererea nouă de suspendare a aceluiasi act administrativ normativ (cerere formulată de alti reclamanti) ca rămasă fără obiect.
d) Efectul ”erga omnes” al unei hotărâri judecătoresti prin care s-a suspendat executarea unui act administrativ este consacrat si în practica Înaltei Curti de Casatie si Justitie. Astfel, în Decizia nr.2199/14.04.2009 a Sectiei de contencios administrativ si fiscal a instantei supreme s-a motivat că: ”Tocmai de aceea, suspendarea executării actelor administrative trebuie considerată ca fiind în realitate, un eficient instrument procedural aflat la îndemâna autorităţii emitente sau a instanţei de judecată, pentru a asigura respectarea principiului legalităţii, fiind echitabil ca atâta timp cât autoritatea publică sau judecătorul se află în proces de evaluare, acestea să nu-şi producă efectele asupra celor vizaţi”. Este indiscutabil că, in cazul de fata, ”cei vizati” sunt toti cei aflati sub incidenta actului administrativ si nu doar reclamantii.
4. Interpretarea corectă a legii este atributul exclusiv al institutiilor si persoanelor chemate să facă aplicarea directă a acesteia si să dispună, cu bună-credintă, cu privire la drepturile si obligatiile ce decurg din legea respectivă.
Fată de motivele invocate la punctul 3, este evident că recalcularea pensiei prin determinarea punctajului mediu anual pe baza salariului mediu brut pe economie cu motivatia nedepunerii cererii de recalculare si/sau a documentelor doveditoare, ar constitui o măsură vădit nelegală si ar evidentia o totală rea-credintă în stabilirea si acordarea unui drept fundamental. Consecinta unei astfel de măsuri o constituie angajarea răspunderii juridice a persoanei (persoanelor) vinovate.
Solicitarea si luarea în considerare a ”punctelor de vedere” ale unor terte persoane nu înlătură răspunderea juridică a persoanelor implicate direct în procesul de recalculare a pensiilor.

Având în vedere cele arătate mai sus, în situatia în care nu veti da curs solicitării mele, mă voi adresa instantelor de judecată interne si internationale competente, solicitând anularea actelor pe care le veti emite precum si despăgubiri pentru toate prejudiciile care îmi vor fi cauzate prin diminuarea nelegală a pensiei.

Anexez, în fotocopie, minuta Sentintei civile nr.338/28.09.2010 si minuta Sentintei civile nr.443/23.11.2010 ale Curtii de Apel Cluj.

Data.................. Semnatura..................

Inainte de data si semnatura, aceasta se poate „personaliza” astfel:- Cei care au depus cereri pentru obtinerea adeverintelor si nu le-au primit, vor arata acest lucru;- Cei care au depus cereri pentru obtinerea adeverintelor si le-au primit, vor arata lipsurile constatate (perioade lipsa, imposibilitatea de a verifica corectitudinea datelor, semnaturi neautorizate, etc.)- Cei care nu au depus cereri pentru obtinerea adeverintelor nu vor adauga nimic.Va recomandam ca Notificarea sa fie trimisa prin scrisoare cu confirmare de primire.
Adresele sunt:
1. Ministerul Apararii Nationale, Directia Financiar Contabila, Serviciul Pensii Militare si Drepturi Sociale, str. Drumul Taberei nr. 7-9, Sector 6 Bucuresti
2. Serviciul Roman de Informatii, Directia Financiara (in atentia Casa de Pensii), Piata Amzei, nr.4, Sector 1 Bucuresti
3. Ministerul Administratiei si Internelor – Directia Generala Financiara, Casa de Pensii, str. George Georgescu nr. 3, sector 4 Bucuresti
Publicat de Sindicatul Militarilor la 04:11
Trimiteţi prin e-mail Postaţi pe blog! Distribuiţi pe Twitter Distribuiţi pe Facebook Distribuiţi pe Google Buzz


B. Plangere penala impotriva sefului Directiei Financiar-Contabile din Ministerul Apararii NationaleVa prezentam mai jos plangerea penala impotriva doamnei Gl. Bg. Maria LUPU, depusa de catre SCMD la PARCHETUL DE PE LÂNGĂ ÎNALTA CURTE DE CASAŢIE ŞI JUSTIŢIE, cu rugamintea ca si membrii filialelor sa preia aceasta plangere, individual sau in grup.
In curand vom publica un model de plangere penala si impotriva celor care au eliberat adeverintele de venit, comitand uz de fals, fals si uzurpare de calitate.
Din datele noastre, o actiune de acest tip va fi in masura sa potoleasca zelul celor care vor sa ne recalculeze (diminueze) pensiile incepand cu luna ianuarie.
In rest, deciziile pot sa le emita... Se pot folosi ca hartie igienica!...

Catre,
PARCHETUL DE PE LANGA INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE

Doamnei Procuror General LAURA CODRUTA KOVESI
Doamnă Procuror General,
Subscrisul Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate, cu sediul în Bucureşti, Bd. Poligrafiei nr. 4, sector 1, e-mail secretariatscmd@yahoo.com, tel. 021.668.34.67, în calitate de reprezentant legal al membrilor săi care sunt părţi vătămate, fac prezenta plângere împotriva făptuitorului general de brigadă Lupu Maria, şeful Direcţiei Finaciar-Contabile din Ministerul Apărării Naţionale, instituţie cu sediul în Bucureşti, str. Izvor nr. 110, sector 5, pentru comiterea faptei prevăzute şi pedepsite de art. 70 din Legea nr. 164/2001, art. 147 din Legea nr. 19/2000 coroborat cu art. 7 alin 1 din Legea 119/2010, coroborate cu art. 289 alin 1 din Codul Penal.
Potrivit art. 4 Din Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, recalcularea pensiilor se realizează de către instituţiile în evidenţa cărora se află persoanele beneficiare într-o perioadă de 5 luni de la intrarea în vigoare a normelor metodologice, pentru persoanele prevăzute la art. 1 lit. a) şi b). Legea nr. 119/2010 prevede la art. 5 alin 4 că pentru perioadele care constituie stagii de cotizare şi pentru care nu pot fi dovedite venituri de natură salarială – situaţie excepţională în cazul unui militar- se utilizează salariul mediu brut pe economie.
Generalizând în mod nelegal o situaţie de excepţie, doamna general Lupu a dispus emiterea adeverinţelor de venit pentru militari, avem în vedere membrii sindicatului nostru şi nu numai, la salariul mediu brut şi pentru perioadele pentru care pot fi dovedite veniturile salariale. Sunt deja emise mii de astfel de adeverinţe falsificate şi procesul se intensifică pe măsura aproprierii termenului impus pentru diminuarea pensiilor militare. O parte dintre aceste adeverinţe vor fi depuse la dosarul cauzei. Falsificarea adeverinţelor este admisă public de făptuitoarea Lupu Maria în interviuri, comunicate şi articole. Infractiunea de abuz in serviciu se refera in acest caz la aducerea la indeplinire a completarii documentelor de venit de catre subordonati, documente insusite de doamna General prin declaratii publice personale. Anexăm, în acest sens, nr. 50(15-21 Decembrie 2010) din Observatorul Militar. Făptuitoarea Lupu Maria a susţinut următoarele:” Aşa cum prevede Legea nr. 119/2010,adeverinţele de venit din care lipsesc date vor fi completate provizoriu cu salariul mediu brut pe economie, urmând ca, pe măsura identificării documentelor doveditoare, să se completeze şi aceste date, în regim de urgenţă, de centrele militare.
Acolo unde există situaţii în care adeverinţele nu sunt completate cu toate veniturile realizate, pensionarii militari vor primi drepturile cuvenite, retroactiv.”
Legea nu prevede că pensiile militare vor fi recalculate(diminuate) pe baza unor adeverinţe incomplete, iar utilizarea salariului mediu pentru a „umple” golurile lăsate prin indolenţa, rea – credinţă, incompetenţă constituie infracţiunea de fals intelectual.
În dovedirea plângerii înţelegem să ne folosim de proba cu martori, acte, expertiză .
De asemenea, solicităm şi obligarea făptuitorului la plata despăgubirilor civile constând în daune materiale, pentru fiecare membru de sindicat pagubit în parte şi morale.

Data, Semnătura,


___________ Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate Preşedinte,
Col(r) dr. Dogaru Mircea