sâmbătă, 13 februarie 2010

PARLAMENTUL ROMANIEI

CAMERA DEPUTATILOR

DEPUTAT ION STAN

SCRISOARE DESCHISA

Excelentei Sale Domnului Traian Basescu, PRESEDINTELE ROMANIEI COMANDANT SUPREM AL FORTELOR ARMATE

Domnului Emil Boc PRIM MINISTRU AL GUVERNULUI ROMANIEI

Domnilor senatori si deputati MEMBRI AI PARLAMENTULUI ROMANIEI

Ma adresez Excelentelor Voastre din inalta obligatie , in primul rand cetateneasca, de a Va solicita ca, in temeiul propriului juramant depus cu mana pe Biblie si Constitutie, sa actionati pentru stoparea atentatului la Constitutie, legile tarii, drepturile si libertatile fundamentale ale cetatenilor, precum si impotriva statului de drept , pus la cale de Partidul Democrat Liberal si Primul Ministru, prin materializarea propunerilor de initiativa legislativa privind integrarea in sistemul public a pensiilor militare de serviciu aflate in plata , recalcularea si reducerea lor proportionala, potrivit asa zisului principiu al contributivitatii, in legatura cu care vom argumenta ca in cazul pensiilor de stat nu exista si, deci, nu poate fi aplicat.

Anterior acestei scrisori deschise, prin declaratia noastra politica Aberaţia legislativă Boc vizează înjumătăţirea pensiilor militare de stat! Soluţia Putin - salvarea României. Să te vedem bărbat de stat, cetăţene Băsescu! ("Dezbateri parlamentare- sedinta Camerei Deputatilor din 13 . 10. 2009, Monitorul Oficial, Partea a II-a, nr.130/23 .10. 2009) atrageam atentia ca, in lipsa unei documentari asupra ratiunilor si fundamentelor sistemului pensiilor militare – existent fara intreupere in Romania de la jumatatea secolului al XIX-lea- guvernul se lanseaza intr-o aventura politica iresponsabila, vizand un atentat anticonstitutioal, prin modificarea naturii si stirbirea unui drept fundamental castigat in temeiul legii si garantat de Constitutie ca valoare suprema : dreptul la pensie. Prin masurile preconizate de Partidul Democrat Liberal si asumate de primul ministru, marea armata a subofiţerilor pensionari, care au constituit temelia oştirii naţionale, riscă pensii sub nivelul minim pe ţară, iar ofiţerii şi generalii ar urma să primească pensii cu de 6 până la de 10 ori mai mici decât colegii lor din armatele şi serviciile de informaţii ale statelor membre ale NATO.

Dupa ce declaratia noastra politica a fost publicata in Monitorul Oficial, am fost onorat de atentia Administratiei Prezidentiale care mi-a invederat sa urmaresc proxima declaratie publica a Presedintelui Romaniei, in care vor fi corectate erorile si confuziile primului ministru in legatura cu regimul special al pensiilor militare.

Intradevar, Presedintele Romaniei si-a tinut promisiunea si a a facut dovada ca, in calitatea Excelentei Sale de Comandant Suprem al Fortelor Armate , realizeaza ca pensiile de serviciu militare nu reprezinta o exceptie de la regula generala internationala in materie, nefiind un privilegiu, ci o recunoasterea privatiunilor, restrictiilor si ingradirilor in drepturile politice si civile la care militarii sunt supusi pe perioada servirii Tarii sub Drapel.

Ulterior declaratiei Presedintelui Romaniei privid mentinerea sistemului pensiilor de serviciu militare in vigoare, inclusiv a caselor de pensii separate, primul ministru si-a reconiderat pozitia initiala, declarand public ca regimul pensiilor de serviciu militare nu va fi modificat printr-o recalculare care sa diminueze cuantumul drepturilor in plata.

Apoi, ca si cum nu ar fi facut declaratia mai sus-amintita, primul ministru a revenit la mai vechea sa marota a privilegiilor speciale, reiterand abolirea tuturor exceptiilor si „uniformizarea” sistemelor de pensii existente. Actualul prim ministru , desi este de formatie jurist cu specializare si practica universitara in disciplina dreptului constitutional , a reusit performanta de a fi campionul absolut al emiterii de actelor juridice de guvernamant rejectate de Curtea Constitutionala, fiindca reprezentau atentate impotriva statului de drept.

In apelul nostru pentru stoparea abuzului de autoritate la care Guvernul este impins de mafia politica de deasupra Partidului Democrat Liberal nu vom uza decat de argumentele Consiliului Legislativ care a invederat initiatorului proiectului de lege urmatoarele:

1. atrage atenţia asupra neconstituţionalităţii prevederilor cu privire la recalcularea pensiilor speciale aflate in platala data introducerii sis­temului unitar de pensii publice, deoarece aceasta nu se poate face decât cu încălcarea principiului neretroactivităţii legii, prevăzut la art. 15 alin. (2) din Con­stituţie, potrivit căruia legea dispu­ne numai pentru viitor, cu excepţia legii penale sau contravenţionale mai favorabile.În cazul de faţă, deoarece mă­su­rile propuse nu sunt de natură pe­nală, ci au caracter civil, ele pot viza doar cazurile care se pot ivi după intrarea în vigoare a proiectului, nu şi situaţiile deja existente, Astfel, arată Consiliul Legislativ, actualele pensii de serviciu au fost acordate în baza unor legi emise de statul român, în vigoare la momentul calculării. „O recalculare a acestor pensii, care au fost acordate legal, ar însemna o încălcare de către stat a propriei legislaţii, iar a o modi­fica retroactiv ar avea repercusiuni asupra caracterului de stat de drept.

2. jurisprudenţa în materie de pensii, respectiv decizia Curţii Constituţionale nr. 120/2007, spune că: „în cazurile în care, din recalculare, rezultă un cuantum mai mare al pensiei, se va plăti acesta, iar dacă noul cuantum rezultat este mai mic, se va acorda în continuare pensia anterior stabilită şi aflată în plată, fără a se aduce vreo atingere drepturilor legal câştigate anterior”. În con­cluzie, pensiile aflate în plată con­stituie drepturi legal câştigate şi nu pot fi afectate prin recalculare, orice nouă reglementare aplicân­du-se numai pe viitor, adică pensiilor sta­bilite după intrarea în vigoare a a­cesteia;

3 în cazul pensiilor militarilor si magistraţilor , este imposibilă din punctul de vedere al interpretării Legii fun­da­mentale de către Curtea Constitu­ţională nu doar re­ducerea pensiilor prin recalcularea celor afla­te în plată, în acord cu contribuţiile plătite , ci şi integrarea în sistemul public a celor viitoare. Astfel „Curtea Con­stituţională s-a pronunţat, prin De­cizia nr. 20 din 2 februarie 2000, în sensul constatării ca fiind neconstituţionale dispoziţiile prin care s-a abrogat art. 103 din Legea 92/1992, prin care se stabileau condiţiile de acordare a pensiilor de serviciu pentru magistraţi”,.
Articolul mentionat, preluat apoi în Legea 303/2004 privind statutul ju­decătorilor şi procurorilor, preve­de că magistraţii cu o vechime de cel puţin 25 de ani în magistratură be­neficiază, la împlinirea vârstei pre­vă­zute de lege, de pensie de serviciu, în cuantum de 80% din venitul net rea­lizat din salariul de bază plus spo­ruri şi că partea din pensia de serviciu care depăşeşte nivelul pensiei din sistemul asigurărilor sociale se suportă din bugetul de stat.
Consiliul Legislativ mai arată că, în viziunea Curţii Constituţionale, pensiile de serviciu ale magistraţilor au fost instituite în baza aceloraşi argumente ca şi cele ale militarilor şi că, în concluzie, nici acestea nu pot fi des­fiinţate. „Curtea Constituţională reţine că instituirea pensiei de serviciu pentru cadrele militare şi pentru magistraţi nu reprezintă un privilegiu, ci este justificată în mod obiectiv, ea constituind o compensare par­ţială a inconvenientelor ce rezultă din rigoarea statutelor speciale că­rora trebuie să li se supună magistraţii şi militarii”.
De reţinut că, potrivit Curţii Con­stituţionale, prevederile legale actua­le cu privire la pensionarea militari­lor se aplică şi angajaţilor Ministe­ru­lui de Interne, Serviciului Român de Informaţii, Serviciului de Informaţii Externe, Serviciului de Protecţie şi Pa­ză, ca şi celor ai Direcţiei Generale a Penitenciarelor din cadrul Minis­te­rului Justiţiei.

4. Avand in vedere ca domeniul de reglementare al proiectului de lege intra sub incidenta art.20 al Constitutiei privind Tratelele internationale referitoare la drepturile omului si ale art. 11 privind dreptul international si dreptul intern, trebuie anticipat ca sigur castigul de cauza al prejudiciatilor in fata instantelor internationale, care va obliga statul roman nu numai la repunerea in drepturi, ci si la plata daunelor morale.

Adevărul despre pensiile de stat: nu sunt contributive!

„Argumentul de desfiinţare a pen­siilor de serviciu potrivit căruia acestea nu respectă principiul contributivităţii pare a fi contrazis de faptul că principiul fundamental al pensiilor de stat constă în faptul că salariaţii de azi îi întreţin pe pensio­narii de azi. Pensionarii de azi nu-şi re­cuperează contribuţia lor, ci din acea contribuţie i-au întreţinut, când erau angajaţi, pe pensionarii gene­ra­ţiei lor, iar cei care contribuie acum, când vor ieşi la pensie, vor fi în­tre­ţi­nuţi de cei care vor lucra în acel mo­ment”, afirmă Consiliul Legislativ.
Raţionamentul Consiliului Legislativ face lumină asupra structurii reale de func­ţionare a sistemului public de pensii, care nu oferă nicio garanţie nimănui, ci doar ia bani de la salariaţii actuali, contra unei pro­misiuni în alb că îi va întreţine după retragerea din activitate. Totuşi, aces­ta nu este un argument împotriva desfiinţării pensiilor speciale. Ci unul pentru reformarea cât mai rapidă a întregului sistem de pensii, în condiţiile în care este greu de cre­zut, de exemplu, că persoanele care in­tră astăzi în sistem vor primi, pes­te 40-45 de ani, la pensie, o sumă cât de câtdecenta, dat fiind că, atunci, pensionarii vor reprezenta 30% din populaţia României, dublu decât în prezent
.

Pe cale de consecinta, sa cerem Guvernului sa inceteze cautarea resurselor de supravuietuire a unei administratii falimentare pe seama pensionarilor din corpurile cu sisteme proprii de asigurari sociale, ale caror case au resurse de sustinere –in cazul militarilor- tocmai prin volumul contributiilor individuale pe masura drepturilor salariale, inclusiv prestarea contribuitiei pentru pensia suplimentara pe durata a 20 pana la 30 de ani.

Guvernul este obligat sa insanatoseasca viata financiara, sa consolideze veniturile la buget si majoreze pensiile si salariile din :

· scoaterea la lumina a economiei subterane, estiomata la cca. 40% din P.I.B.;

· justa impozitare a marilor evazionisti fiscali care in doua decenii au acumulat averi pe care familiile bogate din lumea occidentala le-au dobandit timp de mai multe generatii;

· identificarea si repatrierea, pentru investitii in lucrari de intractura concesionate, a depozitelor puse la adapost in bancile straine, dupa marile tepe trase statului , spre a fi sustrase eventualelor masuri asiguratorii;

· stabilizarea pe perioade nederminate personalului in functiile publice devenite obiect de negociere si surse ale coruptiei institutionalizate. Cand cineva este dispus sa cumpere cu doua sau mai multe milioane de euro o demnitate ministeriala, atunci cu siguranta acel cineva isi va scoate, de cateva ori mita oferita, fiindca altfel din ce alte motive ar fi cumparat acel post ?!

Excelentele Voastre,

Pana nu va fi prea tarziu, sa actionam pentru reinstaurarea statului de drept, democratic si social, in care – asa cum prevede Constitutia – demnitatea omului, drepturile si libertatile cetatenilor reprezinta valori supreme si sunt garantate.

Militarii, de toate categoriile, au prestat activitate nenormata, fiind supusi interdictiilor de exercitare a drepturilor politice, cu exceptia dreptului la vot, de prestare a altor activitati in sfera privata, de a avea alte surse de venituri . Au fost mutati din garnizoana in garnizoana, fara a avea garantia vreunei stabilitati, ca sa-si poata intemeiea o gospodarie in care sa se retraga dupa pensionare. Ajunsi la varsta pensionarii, adaptarea la conditiile vietii civile este pentru cei mai multi stresanta.

Militarii, de toate categoriile, au ales o cariera in care li s-a cerut si au dat totul, avand o configurare acceptata a evolutiilor salariale si a pensiei.

Nici o putere politica, prezenta sau viitoare nu are dreptul sa le ia acestor concetateni ai nostri rasplata muncii si abnegatiei lor.

Sa nu incurajam si sa nu admitem nici tratamentele discriminatorii in raport de perioadele serviciului militar activ, fiindca militarii s-au aflat in serviciul natiunii, sub autoritatea si strictetea ordinelor si a disciplinei, pe care se intemeiaza fortele armate ale statelor

Sa nu-i pedepsim, domnule Presedinte, domnule prim ministru si stimati colegi parlamentari pe veteranii armelor si ai apararii Romaniei pentru faptul de a fi servit patria sub drapel !

DEPUTAT(P.S.D.)

Ion Stan

Bucuresti,

2010, februarie,11

.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu