Ultimele evenimente petrecute pe scena politica demonstreaza ca sperantele membrilor SCMD, acelea ca USL va rezolva problema pensiilor militare, s-a dovedit a fi fost o mare minciuna. Concret, pe data de 16 iunie 2012, rezervistii romani se afla in urmatoarea situatie:
- niciunul dintre noi nu mai avem pensie militara si nu exista niciun proiect de lege care sa reinfiinteze pensiile militare in Romania, ci doar vorbe goale;
- cei carora in urma recalcularii pensiilor, le-a crescut cuantumul, vor primi diferentele pana la data de 31.12.2012;
- nemaivorbind de pensii militare, cca. 27 000 de mii, avem si cuantumuri scazute si nu exista niciun proiect de lege care sa ne readuca noile pensii macar la acelasi cuantum din decembrie 2010 si sa ne recuperam sumele de bani retinute abuziv de statul roman, ci tot numai vorbe goale;
- celor 27 000 de mii care avem si cuantumuri scazute, noua stapanire USL ne-a aruncat un os: ramanem tot cu pensiile taiate, doar ca nu trebuie sa mai returnam statului si diferentele pentru anul 2011 - cica am fost "amnistiati" fiscal de parca am fost evazionisti;
In data de 30 mai 2012, premierul Ponta declara: "În Parlament, la Camera Deputaţilor, este un proiect de lege care va fi dezbătut în prima şedinţă, pe 11 sau 12 iunie, şi acolo probabil că decizia va fi să nu li se mai ceară acestor militari (...) să plătească din urmă, din 2011, ceea ce au încasat". Premierul a facut referire la proiectul de lege de mai jos:
Dupa cum se observa,
proiectul de lege adoptat de Senat in forma sa initiala, spunea cu totul altceva: cei cu pensiile scazute, nu numai ca nu vom plati asa-zisele restante pentru anul 2011, ci vom primi pensiile in acelasi cuantum ca in 2010, plus diferentele fata de cuantumul din 2010 care ni se retin luna de luna incapand cu 1 ianuarie 2012. Prin urmare, prin mecanisme obscure, proiectul de lege care in forma sa initiala ne avantaja, a fost modificat in Camera Deputatilor si facut zob de USL si implicit si de ministrul Dobritoiu, astfel incat cei din categoria cu cuantumuri diminuate, ramanem cum am fost - adica si fara pensii militare si cu banii luati in continuare. Prin urmare camarila portocalie ne-a injunghiat frontal, iar USL ne-a dat lovitura de gratie "pe la spate".
Dl. ministru Dobritoiu, ne incurajeaza:
S-au infiintat inclusiv o comisie de lucru in M.Ap.N..
"Ministrul Apărării Naţionale a aprobat joi, 7 iunie a.c., constituirea Comisiei pentru elaborarea actelor normative care să reglementeze reconstrucţia sistemului de pensii militare ocupaţionale. Acest organism are drept misiune analizarea şi evaluarea situaţiei actuale a pensionarilor militari din perspectiva aplicării legilor 119/2010, 263/2010 şi a OUG 1/2011, în vederea elaborării actelor normative care să reglementeze drepturile actualilor pensionari militari, cât şi cele ale viitorilor pensionari militari, în prezent în activitate." Din cate se observa din comunicatul M.Ap.N., comisia se ocupa de
pensii ocupationale (pilonul III - pensie privata facultativa), nu de pensii militare de stat.
Pe de alta parte, comisia se ocupa de evaluarea aplicarii legilor 119/2010, 263/2010 si a OUG 1/2011. Interesant este ca presedintele comisiei, desi propus de SCMD, nu este militar de cariera, ci avocat - dintre cei care, de principiu, chiar daca sunt bine intentionati, nu cunosc practic nimic din privatiunile militarilor de cariera, nici legile care le reglementeaza si care contravin legilor mentionate in comunicatul M.Ap.N.:
Referitor la aceasta comisie sunt de asteptat urmatoarele:
- niciodata nu va observa ca pensia pe baza principiului contributivitatii are legatura directa cu veniturile obtinute in activitate, venituri care insa prin legea salarizarii unitare, la militari nu sunt calculate "unitar" pentru 5 zile lucratoare si 40 de ore pe saptamana, ci pentru 7 zile din 7 si 24 de ore din 24 si practic, de aici incepe tratamentul discriminatoriu acordat militarilor cu repercursiuni asupra contributiilor si pensiilor lor. Este primul lucru pe care trebuie sa il sesizeze acea comisie, intrucat militarii, sunt integrati doar formal in lege unitara de salarizare, in acea lege toti unitarii sunt platiti la "tarif orar" - singura exceptie fiind militarii, iar regimul special pentru militari, impune deja o lege speciala de salarizare pentru acestia sau o alta forma de compensare a muncii nenormate - cum ar fi o lege a pensiilor militare, altfel orice demers ulterior devine un fals demers;
- niciodata nu va observa ca pensia pe baza principiului contributivitatii are legatura directa cu veniturile obtinute in activitate, venituri care insa prin Codul Muncii - lege complementara legii salarizarii unitare, sunt reglementate astfel: plata integrala a orelor suplimentare, plus 75% minim pentru fiecare ora suplimentara lucrata si inca un spor de 25% in plus pentru orele de noapte. Bineinteles ca acea comisie nu va observa ca facilitatile din Codul Muncii nu se aplica militarilor, desi ar trebui - nemaiavand legi speciale de salarizare si de pensionare. Tot legat de Codul Muncii, mai mult ca sigur ca acea comisie nu va observa nici ca acele ore suplimentare care in fapt sunt 3-4 luni lucrate de militari 24 de ore din 24 de ore intr-un an, nu sunt compensate dupa Codul Muncii, nici dupa principiul "o ora libera pentru fiecare ora suplimentara lucrata" ca la ceilalti unitari, ci dupa norme interne de natura speciala, cum ar fi "o zi libera pentru activitati cu durata de 3 zile sau mai mult", deci pentru 71 de ore in aplicatie - nicio ora libera, iar pentru 3 sau 30 de zile se acorda o zi libera (8 ore), nicidecum 224 de ore = 28 de zile lucratoare;
- niciodata nu va observa ca pensia pe baza principiului contributivitatii are legatura directa cu veniturile obtinute in activitate - indiferent de surse, venituri a caror obtinere este insa obstructionata de Sectiunea a 3-a din Statutul Cadrelor Militare. Concret: desi salarizati si pensionati unitar, militarii nu au dreptul sa detina firma - ceea ce inseamna interdictia de a obtine venituri suplimentare, ceea ce inseamna contributii suplimentare la pensii si pensii mai mari. Sau: interdictia de se organiza in sindicate, ceea ce pentru alti unitari, inseamna contracte colective de munca si plata orelor suplimentare cu 200% in plus fata de tariful normal;
- niciodata nu va observa ca diversi "invartiti" din M.Ap.N., au facut "ghiveci" grupele de munca pentru militari si au modificat HG 1294/2001 (
in secret - prin HG-S 1019/2010 si prin ordinul MS 132/2010 - normal sa fie dispozitii secrete, ar sari din nou in aer societatea cand ar afla cine sunt cei care s-au trecut artifical in grupe de munca si care nu sunt expusi realmente niciunui risc profesional), astfel ca s-au trecut la grupe superioare tot felul de "sorecari" gen Maria Lupu, contabil la D.F.C.. De retinut: grupele de munca definesc riscul profesional, nu importanta muncii, iar contabila Maria Lupu a ajuns in grupa CONDITII SPECIALE - risc ridicat asupra vietii, ceea ce inseamna 50% majorare la pensie. Ce risc are, de fapt, o femeie-contabil din M.Ap.N. fata de o contabila din spectrul civil, in conditiile in care niciuna, nici alta nu participa la actiuni militare? Cum a ajuns ca un contabil sa intre in aceeasi grupa speciala de risc cu un militar care lucreaza cu explozibili, chiar in acest hal de sfidare am ajuns?
- niciodata nu va observa "ghidusia" completa a modificarii grupelor de munca pentru militari. Sunt 3 grupe in HG 1294/2001 dintre care una cu conditii extreme, se numeste ALTE CONDITII si este grupa cu cel mai mare risc asupra vietii din M.Ap.N.. Problema este insa ca in OUG 1/2011 si L. 263/2010, aceasta grupa din care fac parte pirotehnistii, pilotii, scafandrii de lupta, cercetasii prin parasutare, orice militar pe timpul misiunilor in teatrele de operatii, parasutistii, alpinistii - este desfiintata in fapt, fiind tratata identic ca grupa inferioara de risc denumita CONDITII SPECIALE. In cele 2 legi, 2 grupe de risc diferit au aceeasi majorare de 50%. Ridicolul se observa de la kilometri: intre contabila din grupa CONDITII SPECIALE si luptatorul cu adevarat de elita din grupa ALTE CONDITII, nu exista nicio diferenta la majorare grupe pentru riscul de munca: ambii primesc 50% majorare punctaj pentru riscul de munca;
- niciodata nu va observa sau va ascunde adevarul, ca cei 9 500 militari din M.Ap.N. cu pensii diminuate nu sunt "nesimtiti" care si-au aranjat pensiile pe ultima suta de metri, ci sunt predominant, militari onesti si incercati din grupa cu cel mai mare risc profesional denumita ALTE CONDITII. Daca ar fi profesionista si mai ales bine intentionata, comisia ar trebui sa sesizeze ca prin mecanismele de culise promovate de "sforarii" M.Ap.N..
["sforarii" M.Ap.N. sunt militarii necombatanti ale caror sarcini sunt identice cu ale civililor, deci acei militari care nu au avut si nu au atributii in actiuni militare, de exemplu - contabili, juristi, magistrati, popi, economisti, lucratori la personal, psihologi etc..], acestia
s-au trecut singuri in grupe de munca nemeritate si "pe mana" cu reprezentantii politici care le-au promovat interesele, i-au lovit sub centura exact pe cei despre care nimeni nu poate spune ca nu sunt din trupe de elita: pirotehnisti, piloti, scafandri de lupta, cercetasi prin parasutare, orice militar pe timpul misiunilor in teatrele de operatii, parasutisti, alpinisti. Da, e adevarat, noi avem majorare de punctaj pentru grupa de munca la fel ca sefii birourile de contabilitate din grupa imediat inferioara ca risc profesional si tot noi suntem si cei care am fost decimati de
OUG 1/2011 [anexa 3/art. 14 c)] si
L. 263/2010 [art. 100 c)], prin cardasia dintre "sforarii" M.Ap.N. si cei politici ai lui Oprea;
- va observa in mod cert ca art. 14.b) si art. 14.c) din OUG 1/2011, precum si art. 100 b) si art. 100 c) din L. 263/2010 au continut identic prin care desfiinteaza practic grupa ALTE CONDITII, dar niciodata comisia nu va face niciun demers pentru a propune modificarea in regim de urgenta a articolului 14/anexa 3 din OUG 1/2011 si a
art. 100 din L. 263/2010, astfel incat prin majorarea de punctaj cu 100% pentru grupa ALTE CONDITII sa fie eliminata aberatia prin care 2 grupe de munca cu risc profesional diferit sa aiba aceeasi majorare de punctaj. Acest fapt nu ar insemna dublarea pensiei pentru cei din ALTE CONDITII asa cum cred unii, ci doar recuperarea unei parti din cuantumurile scazute si apropierea in mod natural de cuanturile pensiilor din decembrie 2010;
In toate aceste conditii, din motive de prudenta, filiala SCMD Curtea de Arges, s-a abtinut de a pactiza oficial cu o anumita alianta politica, de a face recomandari privind optiunile de votare s.a.m.d.. Prudenta noastra are si un temei. Ministrul Muncii - Mariana Campeanu, membra PNL, deci a USL - a fost primul oficial care si-a declarat opozitia contra pensiilor militare, deci inaintea sosirii la putere a camarilei portocalii si care, in fapt, i-au transpus doar gandurile in practica.
Tinand cont ca ministrul apararii, generalul (r) Corneliu Dobritoiu, este si membru PNL, chiar daca initial si-a exprimat intentii clare in privinta drepturilor militarilor, si-a voalat total pozitia, fiind clar ca trebuie sa indeplineasca ordinele partidului care nu pot fi altele decat ale Marianei Campeanu din precedentul mandat - deci fara pensii militare.
Nu uitam nici ca dl. Marian Sarbu, fost membru PSD, apoi la UNPR - a fost ministrul muncii in mandatul Boc si dumnealui este cel care a pus umarul din plin la integrarea militarilor in legea unitara de salarizare, precum si la desfiintarea pensiilor militare, iar acum partidul dumnealui UNPR, se da bine cu USL.
Se vehiculeaza in mod deliberat o intoxicare transpusa in termenul de "pensii ocupationale", care dupa legea asigurarilor constituie pilonul III de pensii, este facultativ si este privat, prin urmare nu are nimic de-a face cu pensiile militare de serviciu acordate de stat. In aceste conditii, prudenta noastra s-a dovedit inca o data, intemeiata.
Legat de acest amanunt, nu trebuie uitat nici ca dl. Marian Sarbu a fost pentru o perioda scurta,
presedinte al CSSP - adica exact la institutia care se ocupa de "pensii ocupationale". Daca adaugam si pozitia presedintelui fondator al PC Dan Voiculescu exprimata public in 2008 & 2009 si tot contra pensiilor militare, se contureaza un tablou complet cu elemente care conduc la ipoteza ca USL nu va elabora nicio lege a pensiilor militare de serviciu (de stat), ci va crea un cadru de directionare a militarilor catre pilonul III de pensii facultative ocupationale (private), de care actualii rezervisti nu mai pot beneficia.
Nici nu ar fi surprinzator, intrucat o directionare a unei institutii cu 75 000 de oameni catre un fond privat de pensii ocupationale, presupune comisioane de intermediere de milioane de euro pentru cei care reusesc sa directioneze acea institutie spre un astfel de fond.
Pana acum nu am recomandat nimic in mod public in ceea ce priveste optiunile de vot, insa stim ca membrii nostri si familiile noastre au votat in totalitate USL la alegerile locale, deci am respectat in mod tacit angajamentul general al SCMD privind sustinerea USL si am facut ceva concret pentru USL, insa USL nu a facut nimic din ceea ce a promis pentru noi - chestia cu amnistia fiscala e una dintre cele mai mari stupiditati. Amnistie fiscala avand ca punct de reper o lege abuziva a regimului Basescu, in loc de redare a drepturilor noastre legitime? Unii poate sustin ca e suficient ca nu ni se mai retin si alti bani din pensiile deja diminuate, acesta fiind un prim pas conform afirmatiilor ministrului Dobritoiu.
Daca e sa mergem pe 2 pasi, este cazul ca din lectia primita sa tragem concluzii pe baza unor lucruri certe, nu a unor promisiuni fara acoperire. Pentru al 2-lea pas - alegerile parlamentare si care, in mod evident sunt mult mai importante decat cele locale, de aceasta data recomandam membrilor nostri si familiilor lor ceva concret: sa voteze USL numai dupa indeplinirea promisiunilor in ceea ce ii priveste pe militari. Daca si le respecta pana in noiembrie 2012 - atunci votam USL in noiembrie 2012, daca nu - amanam votul pentru USL pana in 2016 sau pana in 2020!