marți, 1 martie 2011

PRIMELE IMPRESII DESPRE MITINGUL DIN 1 MARTIE 2011


In primul rand vreau sa remarc slaba sonorizare. Cred ca este un lucru important in care trebuie “investit” cu prioritate. Avem nevoie de un sistem de sonorizare care sa faca cat 1000  de "protestatari suparati" si care sa "umple" Piata Victoriei de manie "proletara"! Acesti baieti doar de frica isi vor intoarce fata spre noi. Ma apuca tristetea vazandu-le zambetele perfide, arogante, cinice si criminale. Merita sa primeasca pe masura la ce ofera, chiar inzecit!
Din estimarea mea am fost 3000-4000 de participanti. Mi-as fi dorit sa fim la acest miting 5000; nu am indraznit sa sper ca vom marsalui de la AISM la Guvern 10 mii de militari in rezerva, dar 3000-4000 este prea putin pentru asteptarile si sperantele cu care ne-au investit profesorii, medicii, functionarii publici, ... toti cei carora li s-a pus calusul in gura si care din "n" motive stiu ca nu pot aduce asteptata schimbare. Imi pare rau si imi cer iertare daca nu mi-am putut stapani mahnirea, insa dupa participarea la cele 3 marsuri din istoria SCMD m-as fi asteptat la mai mult. Eu am incercat de fiecare data sa raspund prezent apelurilor sindicatului - in ciuda faptului ca locul meu nu este in strada. Aceste bestii ne-au adus in aceasta situatie si de aceea trebuia sa ne "manifestam" pe masura asteptarilor, dar si-a sperantelor noastre.
Dar sa nu uitam ca membrii de sindicat  sunt divizati din cauza deciziilor de recalculare ( multi au primit pensia marita). Omul cand primeste un leu in plus nu se mai gandeste la viitor.  Nu vreau sa numesc "categoriile"  care  gandesc  numai cu partea dorsala.  Asta sta in natura romanului din pacate !! Noroc cu provincia!
Eu as lega vina pentru participarea sub asteptari de astazi direct de atitudinea individului, sindicalistului, si o spun cu tristete. Demonstram inca odata, daca mai era nevoie, ca suntem o natie care-si merita soarta. A fost suficient sa primeasca "domnul ofiter" banii inapoi, fie si doar temporar, si gata cu vigilenta. Oameni buni ati fost o armata, o armata care nu se domobilizeaza singura si in niciun caz dupa prima victorie. Razboiul e lung domnilor, ati uitat deja?
Oamenii demotivati nu se angajeaza in actiuni majore. Ori, prin aparitia OUG 1/2011 puterea a facut o miscare inteligenta. Numai ca noi nu i-am raspuns cu una la fel. In aceste conditii, trebuie sa fim multumiti ca au fost prezenti 3000-4000 de oameni la o manifestatie cu un obiectiv destul de putin incitant. Nu am auzit aproape nimic despre reducerea pensiei prin efectul inflatiei, aproape nimic despre reducerea pensiei prin contributia la asigurarile de sanatate. Nimic despre anularea, practic, a asistentei medicale gratuite stabilita prin lege organica, constitutional si anulata fara nici o jena de guvernanti. Nu cei de acum, ci cei care au fost inaintea lor. Cei de acum au definitivat-o! Reducerea pensiei militare a ramas un argument foarte subtire. Decuplarea ei de la bugetul de stat este o chestiune deosebit de periculoasa, care ar trebui foarte bine explicata oamenilor.
Acestea sunt, dupa parerea mea, principalele probleme, care ar trebui tratate cu mai mult profesionalism si cu o mai mare atentie. Altfel, puterea nu ne va lua in seama. Indiferent care ar fi ea. Dar pentru asta, ar trebui sa apelam, in primul rand, la justitie. Nu trebuie sa uite initiatorii actiunilor noastre ca doua "revolutii" intr-o viata de om sunt cam greu de sustinut!  Oricat am fi noi de militari.
Dar, pana la urma calitatea primeaza si nu cantitatea. Calitatea mitingului a fost una foarte buna! Cu toate relele sa nu uitam ca astazi s-a facut un protest marcat si remarcabil!
Consider ca deja ar fi momentul sa ne consideram o organizatie cu "maturitate" macar pe masura maturitatii celor care-i sunt membrii.
Presedinte SCMD F1 BZ
Marius Moldovan