Chiar de la inceput se recomanda celor interesati sa citeasca interviul acordat de seful Directiei financiar-contabile, general de brigada Maria Lupu, publicat in nr. 5, pagina 5 al Observatorului militar. Acest interviu NU ESTE DE RECOMANDAT. Daca insa s-a dorit a se demonstra nepriceperea celui care l-a acordat, atunci poate fi recomandat. Si iata de ce.
-procesul de recalculare, conform art. 4 alin. 1, lit. a) si alin. 2 din L. 119/2010, trebuia incheiat la 28.12.2010 si nu la 31.12.2010; astfel afirmatia este pur si simplu recunoasterea faptului ca s-a incalcat legea;
Iata doua extrase care trebuiesc citite cu mare atentie:
-„Fata de cele mentionate mai sus, facem precizarea ca, la 10 februarie, a fost emis Ordinul Sefului SMG nr.17. Acesta stabileste masurile si activitatile ce urmeaza a se desfasura de catre structurile MApN, in cadrul procesului de revizuire a pensiilor militare de stat. La art. 1, ordinul prevede ca procesul de revizuire se va finaliza pana la data de 15 martie 2011.”
2. Daca insa, intr-adevar, termenul 31.10.2011 este justificat si corect, inseamna ca, pentru a se respecta termenul de 15.03.2011, revizuirea se va face, in toate sau numai in unele cazuri, utilizand, pentru perioadele pentru care nu sunt dovedite veniturile, cuantumul soldei de grad si al soldei de functie minime corespunzatoare gradului militar detinut. Acest lucru este ilegal deoarece se incalca prevederile art. 1 alin. 4 din OUG. 1/2011 conform caruia NUMAI DUPA 31.10.2011 se pot utiliza cuantumurile de mai sus in locul veniturilor realizate. Emiterea, pana la 15.03.2011, a deciziilor de pensie revizuite utilizand cuantumul soldei de grad si al soldei de functie minime corespunzatoare gradului militar detinut, este o incalcare cu mult mai grava decat emiterea deciziilor de pensie recalculata utilizand exclusiv salariul mediu brut pe economie desi documentele doveditoare fusesera depuse in termenul legal.
3.Daca avem in vedere art. 8 din OUG. 1/2011, conform caruia „ministrul apararii nationale, ministrul administratiei si internelor, precum si directorul SRI pot emite ordine si/sau instructiuni privind modalitatile tehnice de identificare, transmitere si solicitare a actelor si datelor care dovedesc veniturile necesare revizuirii pensiilor”, concluzia este pur si simplu socanta: Ordinul Sefului SMG nr. 17/2011 NU TREBUIA EMIS. Cu alte cuvinte NUMAI MINISTRUL apararii nationale putea emite ordine si/sau instructiuni. In plus, domeniul reglementat prin ordinul sefului SMG excede celui stabilit strict prin ordonanta de urgenta.
4.In articol se afirma ca Ordinul Sefului SMG nr. 7/2011 „stabileste masurile si activitatile ce urmeaza a se desfasura de catre structurile MApN, in cadrul procesului de revizuire a pensiilor militare de stat”. Gresit! Chiar daca s-ar invoca ambiguitatea prevederilor art. 1 alin. 1 din OUG. 1/2011(ambiguitate care intareste afirmatia ca ordonanta este o reglementare, in cel mai bun caz, proasta) nu se poate justifica greseala de a se afirma ca se revizuiesc pensiile militare de serviciu (uzual fiind numite pensii ale caror cuantum este cel din luna decembrie 2010). Conform art. 1 din anexa nr. 3 din OUG. 1/2011, „pensiile prevazute la art. 1 lit. a) si b) din Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor si recalculate potrivit prevederilor aceleasi legi se revizuiesc conform prezentei metodologii”. Mai clar de atat nu stiu daca se poate! Deci se revizuiesc NU pensiile militare de serviciu ci PENSIILE MILITARE DE SERVICIU RECALCULATE, adica cele ale caror cuantumuri sunt stabilite prin deciziile emise dupa incheierea procesului de recalculare. Decizii care, in marea lor majoritate, au fost contestate si fac obiectul cererilor de anulare adresate instantelor de judecata competente.
Se pune firesc intrebarea: in MApN este cineva capabil sa inteleaga fundatura si blocajul in care s-a ajuns? Si tot firesc s-a ajuns in faza in care cei vinovati de aceasta stare de lucruri au nume, prenume, grade si functii, dupa caz.