miercuri, 17 noiembrie 2010

EXCLUSIV: Nici piloţi prezidenţiali de închiriat nu i se mai găsesc


Băsescu-i aproape pedestru, de nezburat
Preşedintele României, Excelenţa sa domnul Traian Băsescu, a rămas deocamdată fără piloţi pentru avionul prezidenţial de rezervă, după ce nici o firmă nu a mai fost interesată să furnizeze servicii calificate de pilotaj aerian pentru aeronava de tip BAe 146 - 200 „Dobrogea", după cum o demonstrează documentele intrate în posesia cotidianul.ro obţinute de la surse din Administraţia Prezidenţială. Şeful statului român este, astfel, la un pas de a rămâne... pedestru sau va fi pus în situaţia de a se merge în deplasările oficiale doar cu autovehicule şi cu trenuri. Şi cel mult cu vapoare! Totuşi, T. Băsescu mai poate apela, dar numai pentru distanţe scurte, la flotila de elicoptere a Serviciului Român de Informaţii.
Compania Română de Aviaţie ROMAVIA, care asigură serviciile oficiale de transport aerian pentru preşedintele României, dar şi pentru alţi câţiva demnitari mai mărunţi, nu a avut încotro şi a fost nevoită să anunţe, conform înscrisurilor oficiale, că pentru serviciile calificate de pilotaj a aeronavelor BAe 146-200 „nu a fost depusă nici o ofertă sau au fost depuse oferte care, deşi pot fi luate în considerare, nu pot fi comparate datorită modului neuniform de abordare a soluţiilor tehnice şi/sau financiare".
ROMAVIA este o regie autonomă aflată în coordonarea Ministerului Apărării Naţionale. Minister condus domnul general de armată în rezervă Oprea G., adică liderul formaţiunii a cărei raţiune unică de a exista este de a fi placul lui Traian Băsescu. Exact acelaşi Oprea pe care acelaşi Băsescu îl alinta în 2004 cu duioasa caracterizare „şeful mafiei personale a lui Adrian Năstase" iar în 2010 îl linşa pur şi simplu cu expresii dure de grenul: "Acum este un om reevaluat".
ROMAVIA anunţase pe 5 octombrie a.c. că e nevoită să cumpere, pe 100.000 de euro, servicii de pilotaj aerian pentru avionul BAe 146 - 200
(rezerva Boeingului 707 3k1c aeronava oficială numărul unu a statului român şi care îl deserveşte aproape în exclusvitate pe preşedintele României, acum Băsescu T.), după ce guvernul lui E. Boc aflat în coordonarea amintitului Băsescu a interzis cumulul pensiei cu salariul. Tocmai această interdicţie de cumul a adus compania oficială de transport aerian în situaţia de a închiria piloţi pentru operarea avioanelor care îi deservesc pe înalţii demnitari.
Avioanele ROMAVIA sunt unele vechi sau care nu se află şi în dotarea altor companii româneşti, iar piloţii cu licenţă pe aceste tipuri de aparate de zbor puteau fi găsiţi doar la această companie oficială. În aviaţie, piloţii ies la pensie destul de devreme, dar pot profesa în continuare dacă e nevoie de ei. Piloţii pensionari puteau, mai corect spus, să profeseze. Era soluţia pe care o prefera şi ROMAVIA: să îi angajeze pe piloţii licenţiaţi pe acestei tipuri de avioane, acum pensionari şi care fuseseră salariaţi ai acestei companii.
Lovitura de graţie pentru orgoliul lui Băsescu şi pentru statutul său de pasager numărul unu al ţării a venit dintr-o precizare a ROMAVIA legată de închirierea piloţilor: "În cadrul procedurii «Licitaţie restrânsă accelerată», operatorul economic invitat să-şi depună oferta în cadrul celei de-a doua etape a procedurii nu s-a mai prezentat".
Firma a dat bir cu fugiţii, cu alte cuvinte. În lipsa altor precizări, e greu de crezut că în afară de firma care asigură servicii de pilotaj, dar pentru aeronava oficială principală (firmă printre ai cărei acţionari se regăseşte o srl de imobiliare cu rădăcini în paradisul fiscal din Cipru), ar mai fi şi alţi oferanţi de piloţi pentru avioane de tip BAe 146-200.
Extrem de interesant este faptul că deşi erau acceptate şi firme străine care să-şi închirieze piloţii pentru aeronava prezidenţială de rezervă a României, nici una nu s-a înghesuit să câştige dreptul de a-l zbura pe Traian Băsescu.
Prin noua solicitare de a închiria piloţi, preşedintele României, Traian Băsescu, a demonstrat că şi în acest caz şi-a dus poporul cu preşul.
De ce? Pentru că Băsescu T. a anunţat la B1 TV, în aprilie acest an, că va interveni pe lângă premierul Emil Boc pentru ca aeronavele oficiale ale statului român să nu mai fie pilotate de aviatori închiraţi de la o SRL.
Cotidianul.ro dezvăluia, cu doar câteva zile înaintea amintitei apariţii televizate a lui Traian Băsescu, faptul că avioanele oficiale destinate înalţilor demnitari ai statului român sunt pilotate de aviatori de la o SRL al cărei acţionar majoritar este o altă SRL cu preocupări stricte în domeniile construcţii-imobiliare.
La începutul acestei luni se dovedea cu asupra de măsură cât de mult a intervenit Excelenţa sa domnul preşedinte al României pentru reglementarea jenantei situaţii: ROMAVIA, compania care operează avioanele oficiale ale statului român, anunţa că închiriază aviatori pentru pilotarea aparatelor de zbor amintite.
Aberanta situaţie este generată de neavenita ordonanţă Boc de interzicere a cumului pensiei cu salariul, situaţie în care se găseşte o bună parte din personalul navigant al ROMAVIA.
100.000 de euro erau oferiţi de ROMAVIA pentru plata serviciilor de pilotaj ale celui de-al doile avion, ca mărime, din flota acestei companii de stat aflate în coordonarea Ministerului Apărării Naţionale.
Banii cheltuiţi de ROMAVIA ar fi reprezentat nu mai puţin de 100.000 de salarii minime bugetare de după hăcuirile dictate de Traian Băsescu şi executate întocmai şi la timp de Emil Boc.
Preşedintele României, Traian Băsescu, părea să ţină cont în luna aprilie de dezvăluirile din cotidianul.ro.
Publicaţia noastră dezvăluia în luna martie a acestui an că piloţii avionului prezidenţial au devenit brusc angajaţii de la SRL, după isteaţa „ordonanţă Boc". Cea care le interzicea cumulul pensiei cu salariul angajaţilor din sectorul de stat.
La „Naşul", de la B1 TV, şeful statului român se arăta convins de semnalările cotidianul.ro, spunând: "Mi se pare în neregulă pentru aeronava prezidenţială să închiriezi piloţi de la un SRL".
Preşedintele României a vorbit public, pentru prima oară, despre faptul că este "zburat" de piloţii angajaţi ai unui SRL al cărui acţionar majoritar e un alt SRL, cu activitate în domeniul imobiliarelor.
Anterior, şi "Academia Caţavencu" scria despre ciudata procedură, jurnaliştii de la foaia de „moravuri grele" citându-l pe directorul ROMAVIA, care spunea că apelarea la închirirea piloţilor pensionari trimişi acasă de această companie ca urmare a Ordonanţei Boc va creşte costurile de operare cu 220 la sută.
"Voi face o intervenţie la premierul Boc. Doi din cei trei piloţi ai aeronavei nu mai sunt salariaţi ai ROMAVIA pentru că intrau sub incidenţa legii salarizării unice. Cei doi piloţi care au peste 60 de ani au plecat la un SRL, iar ROMAVIA îi închiriază atunci când vreau să zbor. Mi se pare în neregulă pentru aeronava prezidenţială să închiriezi piloţi de la un SRL", a spus şeful statului român la B1 TV.
Cotidianul.ro a solicitat în scris, în mod explicit şi oficial, Administraţiei Prezidenţiale să comunice dacă Traian Băsescu mai consideră sau nu „în neregulă" faptul că este zburat de piloţi de la o SRL de imobiliare cu rădăcini în Cipru şi dacă a făcut acea „intervenţie" pe lângă premierul Emil Boc. În nota caracteristică a Cotrocenilor, nici un răspuns.
Şi intervenţia pe lângă Emil Boc face parte din aceeaşi categorie tipică pentru încă garantul constituţional al statului român: „Îmi dau demisia în cinci minute", „pensiile nu vor fi tăiate", „salariile nu vor fi reduse", „TVA-ul nu va creşte".
În ultimele luni, pentru deplasările la Bruxelles, Băsescu foloseşte serviciile curselor de linie ale TAROM. Practic, suitele impresionante de trepăduşi din solda lui Băsescu s-au mutat de la ROMAVIA la TAROM.